Informace pro zákonné zástupce

Přestup do 6. ročníku na jinou ZŠ, SŠ

Přestup do 6. ročníku na jinou ZŠ, SŠ

 

Vážení rodiče žáků z 5. ročníku,

velice se vážím Vaší důvěry, ale pro následující školní rok budete muset pro Vašeho syna/Vaši dceru vybrat jinou školu tak, abyste i nadále mohli dostát plnění povinnosti školní docházky dle zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základní, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění.

     Spádovou školou pro žáky s trvalým pobytem v Bratčicích  je od 6. ročníku Základní škola a Mateřská škola Dolní Kounice. Postup je u všech přestupů shodný - o přestupu žáka základní školy do jiné základní školy rozhoduje na základě žádosti zákonného zástupce žáka ředitel školy, do které se žák hlásí. Většina škol má formuláře pro zákonné zástupce s žádostí o přestup umístěné na svých webových stránkách.

     V případě, že máte zájem, aby Vaše dítě přestoupilo na osmileté gymnázium, informace o přijímacím řízení získáte nejlépe ve vybrané škole. Další informace naleznete např. na stránkách MŠMT. V tomto případě vyplníte přihlášku, kterou naleznete např. zde https://www.msmt.cz/vzdelavani/stredni-vzdelavani/tiskopisy-prihlasek-ke-strednimu-vzdelavani-a-vzdelavani-v-1,  a donesete do naší školy z důvodu zapsání a potvrzení známek. Stejně tak Vám vydáme u nás ve škole tzv. Zápisový lístek, který odevzdáte po přijetí v nové škole - gymnáziu. Zápisový lístek Vám mohu proti podpisu předat ihned s vysvědčením na základě Vaší žádosti - stačí zprávou přes EduPage a dohodnutím podrobností. Pokud budete mít jakékoliv nejasnosti, můžete mne kdykoliv kontaktovat telefonicky i písemně.

 

Mgr. Kristýna Dvořáková, ředitelka školy

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
prestup-zaku-2020-2021639067415.pdf 430.2 Kb

Možnosti jak mohou rodiče pomoci dětem naučit se číst

Možnosti jak mohou rodiče pomoci dětem naučit se číst


Poradenské služby ve škole - rozsah

    Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám dětí a žáků školy zaměřené zejména na:

  1. poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

  2. sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření

  3. prevenci školní neúspěšnosti

  4. kariérové poradenství

  5. podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,

  6. péči o vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků,

  7. průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení

  8. včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,

  9. předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,

  10. průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,

  11.  metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy

  12. spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,

  13. spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.


Pedagogičtí pracovníci se podílejí na zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytují součinnost školským poradenským zařízením a spolupracují s orgány veřejné moci za účelem ochrany práv žáků.

Výchovný poradce Mgr. Kristýna Dvořáková poskytuje zejména
• podporu při volbě povolání a kariérové poradenství;
• přípravu podmínek pro vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
• zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání.

Školní metodik prevence Mgr. Jaroslava Trejbalová provádí zejména
• záchyt signálů rizikového chování,
• individuální a skupinová práce se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání;
• koordinaci a realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování žáků;
• vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování;
• poskytování poradenských služeb zákonným zástupcům žáků s rizikem či projevy rizikového chování.


Speciální pedagog Mgr. Jitka Blechová provádí zejména:
• vyhledávání a diagnostika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami;
• úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů;
• individuální konzultace pro rodiče a komunikace s nimi.