Informace 1. a 2. ročník

MIMOČÍTANKOVÁ ČETBA A KULTURNÍ ZÁŽITEK

2. ROČNÍK

V tomto školním roce v rámci podpory čtenářské a kulturní gramotnosti našich žáků budou mít žáci 2.ročníku za úkol přečíst za tento školní rok 3 knihy z níže uvedeného seznamu a zpracovat na papír svůj kulturní zážitek. Jedná se o aktivitu do hodin českého jazyka, která bude také součástí hodnocení.

Knihy nemusíte kupovat, některé se dají zapůjčit v naší školní knihovně, případně využijte i místní knihovnu.

O přečtené knize vyhotoví žák zápis -  buď na tvrdý papír nebo do velkého sešitu (čtenářský deník), kde uvedou název knihy, autora, ilustrátora, hlavní postavy a minimálně 5 vět o čem kniha byla a také přidat hodnocení, jak se jim kniha četla a líbila.

1. zápis - 1. přečtená kniha - přinést do 10. 12. 2019

2. zápis - 2. přečtená kniha - přinést do 17. 2. 2020

3. zápis - 3. přečtená kniha - přinést do 10. 5. 2020

Kulturní zážitek

- na tvrdý papír popíše žák svůj kulturní zažitek a přinese do konce ledna 2020 - může se jednat o návštěvu kina, divadla, muzikálu, koncertu.... (možno i popsat nějakou akci, na které byl žák se školou) a alespoň 5 větami popsat svůj zážitek,  vhodné je nalepit k tomu vstupenku, program či jakékoliv jiné oživení apod.

Bude-li chtít někdo přinést více zpráv o svých kulturních zážitcích, budeme jen a jen rádi.smiley

Seznam doporučené literatury pro 2. ročník ZŠ:

Braunová, Petra : Jak se Vojta ztratil – Kuba nechce číst – Rošťák Oliver
Březinová, Ivona : F jako Fík – Teta to plete – Danda má hlad – Chobotem sem, chobotem tam
Čtvrtek, Václav : Hrompec a Tancibůrek
Doskočilová, Hana : Eliška a táta král
Drijverová, Martina : Nezbedníci - Sísa Kyselá
Kahoun, Jiří : Legrační dům
Kratochvíl, Miloš : Hloupežníci – Školníci – Mikuláš, Ježíšek, pan Vrána a my
Krolupperová, Daniela : Bubáček – Zuzanka – Sedmilhář Josífek - Josífkův pekelný týden
Lindgrenová, Astrid : Já chci taky do školy – Petr a Petra – Zlodějíček Bubla
Lobel, Arnold : Kvak a Žbluňk – Pan Sova – Myška a pohádková knížka
Nepil, František : Tatínek se vyplatí - Naschválníčci
Petiška, Eduard : Anička a básnička – Míšovo tajemství
Pospíšilová, Zuzana : Kouzelná třída–Záhada školní půdy–Hasičské pohádky – Detektivové a zloději kabelek
Říha, Bohumil : Honzíkova cesta
Svěrák, Zdeněk : Tatínku, ta se ti povedla
Štíplová, Ljuba : Byla jednou koťata
Widmark, Martin : Záhada ukradených diamantů
Zinnerová, Markéta : Děti z Pařízkova

 

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
mimocitankova-cetba-a-kulturni-zazitek-2.-rocnik-2019-2020164685020.docx 18.4 Kb

Desatero pro prvňáčky a jejich rodiče

Desatero pro prvňáčky a jejich rodičeDesatero dovedností a znalostí pro prvňáčky

  1. Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
  2. Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce mašličku.
  3. Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  4. Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami.
  5. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  6. Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.
  7. Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  8. Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  9. Televizní pohádky, filmy a písničky pozorně sleduji a povídám si o nich s rodiči.
  10. Do školní tašky si sám uložím věci.

Desatero pro rodiče

  1. Každý den kontroluji za přítomnosti svého prvňáčka jeho školní tašku.
  2. Každý den zkontroluji penál a připravím ostře ořezané tužky. Vím, že dítě jich má mít v zásobě několik.
  3. Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je ukládáme do tašky.
  4. Školní pomůcky koupím podle pokynů třídní učitelky až po informativní schůzce rodičů budoucích prvňáčků (před začátkem školního roku v červnu).
  5. Pravidelnou přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly.
  6. Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
  7. V klidu si popovídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho otázky.
  8. O společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncerty) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo. Tím rozvíjím jeho rozumové vnímání.
  9. Své dítě pohladím, pochválím za dobré výsledky. Snažím se nezlobit se, když se mu něco ve škole nedaří.
  10. Jsem součástí školy, nestojím mimo ni, zvykám si na zcela samozřejmé návštěvy ve škole.

!!!! Domácí úkoly naleznete nově po svém přihlášení do systému EduPage, zde již nebudou zapisovány.


Prosím o dohled nad dětmi, zda mají připravená pouzdra - ořezané pastelky, tužky...


Den bez úkolů

Na základě hlasování dětí bude tento školní rok den bez úkolů

pondělí.smiley